Bestuur

 Graag willen wij u de bestuursleden voorstellen van MC Grathem

bestuur-2015-allen

Voorzitter: Edwin Brunenberg, Pater van Donstraat 47, 6089 NM Heibloem, T:06-53584123, voorzitter@mcgrathem.nl

Hoi, ik ben Edwin Brunenberg van bouwjaar ‘72 en woonachtig in het pittoreske Heibloem samen met Ester en onze twee kinderen. In het dagelijkse leven ben ik afdelingshoofd van een ingenieursbureau.

Inmiddels rij ik ruim 22 jaar motor; startend op een Kawasaki GPX600 naar een Yamaha TT600, Honda VFR750, Kawasaki ZXR750RR, drie keer een Honda CBF1000 en nu een BMW R1200GS in combinatie met een Montesa trailmotor voor naast het verharde en een Honda Fireblade voor op het circuit.

Uitgekeken op de saaie Nederlandse wegen verslijt ik mijn banden met licht verhoogd tempo voornamelijk in de Eifel, Moezelgebied, Schwarzwald, Pyreneeën en de Vogezen. Het mag duidelijk zijn: ik ben niet iemand van de korte stukjes rijden en kalm aan van terrasje naar terrasje tokkelen. Gelukkig  grenzen er prachtige gebieden aan ons mooie Limburg waar er voldoende uitdaging te vinden is.

Secretaris: Jan Verdonschot, St. Antoniusstraat 9, 6097 ND Panheel, T:0475-570273, secretaris@mcgrathem.nl

Hallo, ik ben Jan Verdonschot en ben geboren in Nederweert Eind. Ik woon sinds 1987 samen met Gonnie in het kleine dorpje Panheel. Hier hebben we al sinds 1995 een productiebedrijf van speciale elektrische kabels.

In 2005 heb ik het motor rijbewijs gehaald en moest dus nog veel kilometers inhalen! Onze 2 dochters zijn inmiddels uitgevlogen, zodat Gonnie en ik weer meer tijd hebben gekregen voor  motorvakanties in Europa.

Mijn eerste motor was de Honda CBF 600, echter deze bleek toch al snel iets te licht voor de ritjes met een duo passagier, zodat ik ben overgestapt naar een Honda CB 1300. Deze motor was helaas niet geschikt voor veel bagage, zodat ik deze heb ingeruild voor een Suzuki Bandit 1250 GT, met meer bagage mogelijkheden. Na een aantal jaren heb ik deze vervangen door een Triumph 1200 Explorer met cardan en nog grotere koffers! Inmiddels is ook deze motor, na ongeveer 5 jaar en vele kilometers ingeruild voor een “lichtere”motor; de KTM 1290 GT.

Naast het motorrijden heb ik ook nog andere hobby’s zoals badminton en fietsen; al met al vaak veel te weinig tijd dus!

Penningmeester: Geert Maas, Pasveldweg 2, 6088 HD Roggel, T:06-46398072, penningmeester@mcgrathem.nl

Mijn naam is Geert Maas, als jongste van dit stel, ben ik geboren in Eindhoven in het jaar 1992. In het dagelijkse leven woon ik samen met Romy in Roggel en ben ik werkzaam als fysiotherapeut in Duitsland.

In 2012 heb ik het felbegeerde roze pasje mogen ontvangen. Een jaar later ben ik lid geworden van MC Grathem. Sinds 2017 ben ik bestuurslid van MC Grathem in de functie van penningmeester.

De eerste twee jaar heb ik me mogen amuseren op een Honda XBR 500. Fijne motor, maar toch niet zo handig met een duopassagier. Dus na twee jaar hop, Honda verkocht en welkom BMW F650 GS. Deze motor zat toch een stuk comfortabeler met z’n tweeën. Na me een aantal jaren geamuseerd te hebben op de BMW, kwam het moment dat ik toch iets sterkers wilde. Dus ben ik op een regenachtige herfstdag in november met de BMW van Roggel naar Groningen gereden. Om er vervolgens daar achter te komen dat de motor die ik wilde bekijken.. net verkocht was. Vervolgens maar doorgereden naar Friesland, en daar stond die dan.. een Honda XL 1000 V Varadero.

Als ik niet op de motor zit, ben ik graag sportief bezig. Meerdere malen per week doe ik aan crossfit. Daarnaast ga ik geregeld een rondje hardlopen. Behalve sporten maak ik ook graag verre reizen, en ook dan komt geregeld een motor tevoorschijn.

Tourcoördinator: Jack Winkelmolen, Ommelpad 26, 6035 PC  Ospel, T: 06-22 969159, tourcoordinator@mcgrathem.nl

Hoi ik ben Jack Winkelmolen getrouwd met Rina en we hebben 3 kinderen
Ik ben geboren in 1963 en opgegroeid in Grathem. In 1990 zijn we verhuist naar Ospel waar het ons nog goed bevalt.

Na het halen van het motorrijbewijs (1985) 3 jaar rond gecrossed met een Yamaha XT550. Hierna werd het tijd voor verandering en moest het een motor worden voor een grote en een kleine rijder(ster), met andere woorden een Suzuki Intruder 750. Na 5 jaar kromme rug moest er een motor komen met de bekende magnetron, namelijk een Honda Goldwing GL1200.  Na 4 jaar vol tevredenheid viel het oog op een GL1500 SE, waarmee ik al 25 jaar bekend ben.

Ik ben in 1989 lid geworden van MC Grathem. Vanaf 1995 ben ik lid van het bestuur en vervul de functie van tourcoördinator. Ik hoop dat dit een beetje inzicht geeft in mijn verleden.

Tourstartpunt Coördinator: Guido Schreurs, Markt 3a, 6096 AL Grathem, T:0475-453353, tspcoordinator@mcgrathem.nl

Mijn naam is Guido Schreurs en ben geboren in Grathem op 03-05-1969. Ik woon samen met Gaby en onze 2 kinderen Lieke en Stijn. Momenteel ben ik werkzaam bij een mengvoederbedrijf in Weert. Voor het motorrijbewijs ben ik in 1991 geslaagd en in 1992 ben ik lid geworden van MC Grathem.

De eerste motor wat ik kocht was een Honda VT750 Custom, met deze motor heb ik 2 jaar mee rond gereden. En toen was er de MOTO GUZZI CALLIFORNIA III, hiermee heb ik stad en land afgereden en heel veel leuke dingen met beleeft, de verhalen hierover zijn veel te lang om dit allemaal op papier te zetten, ik zal ze wel eens vertellen bij een tourrit met een lekker glas bier. Maar de Guzzi kwam op een leeftijd van 8 jaar en bijna 110.000 km asfalt, dus het werd tijd voor vernieuwing. Alweer Japans? toch maar eens proberen of het voor de 2e keer zal lukken.

De geluksvogel was een Honda VFR800i, Met deze motor heb ik 2 jaar rondgereden en ik blijf erbij dat dit de beste Japanse sport/tourmotor is die je kunt kopen. Maar deze motor was eigenlijk te zacht, te makkelijk, te perfect. Daarom moest er maar weer een Italiaans wonder komen om dat speciale gevoel van rood/wit/groen weer naar boven te krijgen.

Het was gelukt!!!! In de vorm van een Aprillia RSV Mille 1000, een 2 cilinder met een trekkracht van een tank, en een onvoorspelbaarheid als een Italiaanse kat. Dit was een super stuurfiets. Maar na 4 jaar kwam er voor iedereen iets onverwacht op mijn motor pad. Ik ruilde mijn Italiaan in voor een BMW R1100s, ja je hoort het goed een BMW. Ik blijf dus bij de 2 cilinders en ik moet zeggen dat deze Guzzi met hang tieten ook zeer goed beviel. Na 8 jaar kwam aan deze relatie ook een einde, omdat het hangen op het stuur te pijnlijk werd in de nek en de polsen. Toen maar op zoek naar iets anders.

Mijn oog viel dit keer op iets heel anders, een Triumph Tiger 1050 sport uit Engeland, ja je hoort het goed Engeland. Een 3 cilinder met het beste van 2 werelden. Nu kan ik weer comfortabel en toch met veel pk’s de wegen weer verkennen met veel plezier.

We zien ons bij MC Grathem, en dan praten we wel verder met een groot glas bier en “schaele zeiver´

PR: Rick van den Berg, Graafschap Hornelaan 6, 6004 HP Weert, T:06-22272731, pr@mcgrathem.nl

Hoi Ik ben Rick van de Berg en geboren op 12 april 1986. Nog niet zo lang geleden ben ik in Weert samen gaan wonen met mijn vriendin Kirstie. Werkzaam ben ik in de panelenbouw.

Eind 2009 ben ik begonnen met lessen en heb in 2010 mijn motorrijbewijs gehaald. Na de aanschaf van mijn eerste motor ( Yamaha Dragstar 1100) ben ik meteen lid geworden bij MC Grathem.

Mijn eerste motor heeft binnen 9 maanden plaats moeten maken voor mijn eerste Yamaha FJR 1300 die ook weer na 3 jaar plaats moest maken voor mijn huidige FJR 1300. Voor mij is deze motor de ideale mix van comfort  en sportief kunnen touren.

In 2017 heb ik plaats genomen binnen het bestuur omdat ik meer voor de club wou doen dan alleen maar de tochten meerijden. Verder dart ik  in het winterseizoen nog  1 avond in de week in competitie verband.