Voorzitter: Berry Wijnen, 0681152522, voorzitter@mcgrathem.nl
Mijn naam is Berry Wijnen, bouwjaar 1971 en getrouwd met Veronique die zelf ook motor rijd. Mijn motorrijbewijs haalde ik in 1990 en ben toen begonnen met een Honda CB400 en daarna een Honda Magna 750. Had ik die CB400 maar nooit verkocht… Ik ben 10 jaar geleden opnieuw opgestapt toen ik werd aangestoken door een neef die me op zijn Suzuki SV1000 liet rijden. Ik heb daarna verschillende soorten motoren in bezit gehad variërend van een Suzuki GSXR1000, Suzuki V-Strom 1000, Triumph Tiger 1200, Ducati Multistrada GT en nu ben ik sinds enkele jaren de trotse bezitter van een zeldzame Triumph Thunderbird Nightstorm 1700cc uit 2016. Een heerlijk koppelrijke machine die ook nog heel leuk actief te rijden valt. Mijn vrouw rijdt overigens op een prachtige zwart/groene Kawasaki Vulcan-S uit 2020.
Sinds 2021 ben ik voorzitter van MC-Grathem, een geweldig gezellige en actieve motor tour club voor jong en oud gevestigd in het midden Limburgse Grathem maar met leden uit de weide omtrek. Onze jaarlijkse hoogtepunten zijn de gezamenlijke weekenden, clubritten en de open ritten. Het is altijd weer gezellig met iedereen. Een ander hoogtepunt is het jaarlijks terugkerende bestuursweekend waarin we ‘onder ons’ een weekendje aan ‘teambuilding’ doen…..vul het zelf maar in.
Ik hoop nog vele jaren de rol van voorzitter te mogen invullen met de ambitie dat we met zijn allen veel plezier kunnen blijven beleven aan onze gezamenlijke hobby en we de club-tradities van inmiddels meer dan 50 jaar kunnen blijven voortzetten.
Secretaris: Jan Verdonschot, 0475-570273, secretaris@mcgrathem.nl
Hallo, ik ben Jan Verdonschot en ben geboren in Nederweert Eind. Ik woon sinds 1987 samen met Gonnie in het kleine dorpje Panheel. Hier hebben we al sinds 1995 een productiebedrijf van speciale elektrische kabels.
In 2005 heb ik het motor rijbewijs gehaald en moest dus nog veel kilometers inhalen! Onze 2 dochters zijn inmiddels uitgevlogen, zodat Gonnie en ik weer meer tijd hebben gekregen voor motorvakanties in Europa.
Mijn eerste motor was de Honda CBF 600, echter deze bleek toch al snel iets te licht voor de ritjes met een duo passagier, zodat ik ben overgestapt naar een Honda CB 1300. Deze motor was helaas niet geschikt voor veel bagage, zodat ik deze heb ingeruild voor een Suzuki Bandit 1250 GT, met meer bagage mogelijkheden. Na een aantal jaren heb ik deze vervangen door een Triumph 1200 Explorer met cardan en nog grotere koffers! Inmiddels is ook deze motor, na ongeveer 5 jaar en vele kilometers ingeruild voor een “lichtere”motor; de KTM 1290 GT.
Naast het motorrijden heb ik ook nog andere hobby’s zoals badminton en fietsen; al met al vaak veel te weinig tijd dus!
Penningmeester: Peter Damoiseaux, penningmeester@mcgrathem.nl
Hoi Allemaal, ik ben Peter Damoiseaux, het levenslicht aanschouwde ik op 26 november 1960 te Bunde, vader van zoon Zeno (ook lid) en dochter Isy, partner en maatje van (ook lid) Monique Korsten, jullie allen welbekend.
Ik verkeer bij mijn werkgever in een afbouwende fase werk nog twee dagen per week als facility medewerker waardoor ik de tijd vond om nog een bedrijfje op te richten in allerlei richtingen van klus, tuin, hand en span diensten tot adviseurswerk. Ook ben ik nog bestuurslid van de Auwd Prinsengarde Bunde, in 2001 ben ik daar Prins Carnaval geweest.
Mijn motorrijbewijs haalde ik in 1985, rond 1990 kocht ik mijn eerste motor, een Moto Guzzi 850 T3 waar ik al heel veel plezier op beleefd heb, hij is er nog steeds en ik gebruik hem voor mijn andere lidmaatschap bij Stichting Zuidlimburgse Heuvelrun voor oude motoren. Rond 2007 kocht ik een BMW R1100 RT die ik in 2021 inruilde voor een lichtere BMW F800 GS, helaas zijn wij nooit vriendjes geworden en na een val met als gevolg een beenbreuk heb ik de GS verkocht en ben ik weer terug en helemaal thuis op het oude nest uit Milanello, een Moto Guzzi V85 TT. Een heerlijke motor, super koppel, sturen als een speer en fantastische rijeigenschappen, helemaal blij mee!
Verder doe ik veel samen met Monique, spendeer tijd met mijn kids en kleinzoon en geniet zo veel mogelijk van het leven. Ik hoop mijn taak als penningmeester met verve te kunnen dragen en als zodanig een meerwaarde voor deze mooie club te kunnen zijn.
Tourcoördinator: Jack Winkelmolen, 06-22969159, tourcoordinator@mcgrathem.nl
Hoi ik ben Jack Winkelmolen getrouwd met Rina en we hebben 3 kinderen. Ik ben geboren in 1963 en opgegroeid in Grathem. In 1990 zijn we verhuist naar Ospel waar het ons nog goed bevalt.
Na het halen van het motorrijbewijs (1985) 3 jaar rond gecrossed met een Yamaha XT550. Hierna werd het tijd voor verandering en moest het een motor worden voor een grote en een kleine rijder(ster), met andere woorden een Suzuki Intruder 750. Na 5 jaar kromme rug moest er een motor komen met de bekende magnetron, namelijk een Honda Goldwing GL1200. Na 4 jaar vol tevredenheid viel het oog op een GL1500 SE, waarmee ik al 25 jaar bekend ben.
Ik ben in 1989 lid geworden van MC Grathem. Vanaf 1995 ben ik lid van het bestuur en vervul de functie van tourcoördinator. Ik hoop dat dit een beetje inzicht geeft in mijn verleden.
Tourstartpunt Coördinator: Guido Schreurs, 0475-453353, tspcoordinator@mcgrathem.nl
Mijn naam is Guido Schreurs en ben geboren in Grathem op 03-05-1969. Ik woon samen met Gaby en onze 2 kinderen Lieke en Stijn. Momenteel ben ik werkzaam bij een mengvoederbedrijf in Weert. Voor het motorrijbewijs ben ik in 1991 geslaagd en in 1992 ben ik lid geworden van MC Grathem.
De eerste motor wat ik kocht was een Honda VT750 Custom, met deze motor heb ik 2 jaar mee rond gereden. En toen was er de MOTO GUZZI CALLIFORNIA III, hiermee heb ik stad en land afgereden en heel veel leuke dingen met beleeft, de verhalen hierover zijn veel te lang om dit allemaal op papier te zetten, ik zal ze wel eens vertellen bij een tourrit met een lekker glas bier. Maar de Guzzi kwam op een leeftijd van 8 jaar en bijna 110.000 km asfalt, dus het werd tijd voor vernieuwing. Alweer Japans? toch maar eens proberen of het voor de 2e keer zal lukken.
De geluksvogel was een Honda VFR800i, Met deze motor heb ik 2 jaar rondgereden en ik blijf erbij dat dit de beste Japanse sport/tourmotor is die je kunt kopen. Maar deze motor was eigenlijk te zacht, te makkelijk, te perfect. Daarom moest er maar weer een Italiaans wonder komen om dat speciale gevoel van rood/wit/groen weer naar boven te krijgen.
Het was gelukt!!!! In de vorm van een Aprillia RSV Mille 1000, een 2 cilinder met een trekkracht van een tank, en een onvoorspelbaarheid als een Italiaanse kat. Dit was een super stuurfiets. Maar na 4 jaar kwam er voor iedereen iets onverwacht op mijn motor pad. Ik ruilde mijn Italiaan in voor een BMW R1100s, ja je hoort het goed een BMW. Ik blijf dus bij de 2 cilinders en ik moet zeggen dat deze Guzzi met hang tieten ook zeer goed beviel. Na 8 jaar kwam aan deze relatie ook een einde, omdat het hangen op het stuur te pijnlijk werd in de nek en de polsen. Toen maar op zoek naar iets anders.
Mijn oog viel dit keer op iets heel anders, een Triumph Tiger 1050 sport uit Engeland, ja je hoort het goed Engeland. Een 3 cilinder met het beste van 2 werelden. Nu kan ik weer comfortabel en toch met veel pk’s de wegen weer verkennen met veel plezier.
We zien ons bij MC Grathem, en dan praten we wel verder met een groot glas bier en “schaele zeiver´
PR: Rick van den Berg, 06-22272731, pr@mcgrathem.nl
Hoi Ik ben Rick van de Berg en geboren op 12 april 1986. Nog niet zo lang geleden ben ik in Weert samen gaan wonen met mijn vriendin Kirstie. Werkzaam ben ik in de panelenbouw.
Eind 2009 ben ik begonnen met lessen en heb in 2010 mijn motorrijbewijs gehaald. Na de aanschaf van mijn eerste motor ( Yamaha Dragstar 1100) ben ik meteen lid geworden bij MC Grathem.
Mijn eerste motor heeft binnen 9 maanden plaats moeten maken voor mijn eerste Yamaha FJR 1300 die ook weer na 3 jaar plaats moest maken voor mijn huidige FJR 1300. Voor mij is deze motor de ideale mix van comfort en sportief kunnen touren.
In 2017 heb ik plaats genomen binnen het bestuur omdat ik meer voor de club wou doen dan alleen maar de tochten meerijden. Verder dart ik in het winterseizoen nog 1 avond in de week in competitie verband.